W PODRÓŻY

Zwiedzanie Dunedin – Nowa Zelandia dzień 17 i 18

Po południu w dniu, w którym polecieliśmy helikopterem, dojechaliśmy do Dunedin. Dunedin to duże miasto na południowym wschodzie Nowej Zelandii. Przed przyjazdem wiedzieliśmy o nim tyle, że leży nad oceanem i jest najbardziej “szkockim” z nowozelandzkich miast. W Szkocji byliśmy, więc mogliśmy się w tym temacie wypowiedzieć.

mapa dunedin

Czy Dunedin przypomina Szkocję?

Nie. Szczerze, oprócz kilku kościołów stylizowanych na stare Szkockie budowle, to ze Szkocją to miasto miało bardzo mało wspólnego. Leżące nad oceanem, mające dostęp do pięknej piaszczystej plaży, miasto jest z pewnością urocze, ale koło Szkocji to ono nie leżało (niespodzianka).

Duże, szerokie i bardzo pochyłe ulice dają poczucie przestrzeni i luzu, którego zdecydowanie brakuje w Szkocji (nie, żeby była to wada). Centrum Dunedin obfituje w restauracje, bary i kafejki, gdzie cały czas jest pełno ludzi. Jest to również raj dla osób lubiących azjatycką kuchnię. Takich restauracji było więcej niż jakichkolwiek innych razem wziętych.

Zwiedzanie Dunedin.

Po przyjeździe do miasta i zakwaterowaniu, wybraliśmy się na pierwszy spacer po centrum. Nie mieliśmy konkretnego planu, po prostu kręciliśmy się po uliczkach, żeby poczuć klimat miasta. Taki sposób zwiedzania bardzo nam pasuje. Następnego dnia rano wybraliśmy się na śniadanie do knajpki słynącej z pysznych śniadań, a potem pojechaliśmy na plażę. Takich “lekkich” dni nam trochę brakowało, więc cieszyliśmy się zwiedzaniem na luzie w obuwiu lżejszym niż górskie buty trekingowe 🙂

Poniżej trochę zdjęć z Dunedin. Dajcie znać z czym Wam kojarzy się to miasto 🙂

zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin zwiedzanie Dunedin