W PODRÓŻY

Park Narodowy Mount Cook – Nowa Zelandia dzień 16

Wyprawa do Nowej Zelandii, dzień 16. Do końca zostało już tylko 5 dni, ale jeszcze wtedy o tym nie myśleliśmy. Wyjechaliśmy z Wanaki obładowani w piękne wspomnienia i tony zdjęć. Naszym następnym celem był Park Narodowy Mount Cook, w okolicach którego mieliśmy spędzić 2 dni. Pierwszy z nich to miało być “rozeznanie w terenie”. W okolicach tego parku znajdują się dwa z najsłynniejszych jezior w Nowej Zelandii – jezioro Tekapo i jezioro Pukaki. Oba piękne, a to drugie o niemożliwie pięknym kolorze (zobaczycie na zdjęciach!). Pierwszy dzień mieliśmy też spędzić na buszowaniu po samym parku.

Park Narodowy Mount Cook

Niebo nie z tej ziemi.

Ale wróćmy do początku. Z Wanaki do następnego spania dojechaliśmy wieczorem. I tym razem skorzystaliśmy z serwisu airbnb i wynajęlismy pokój prywatny w bardzo ładnym domu leżącym z daleka od miasta i wszelkich świateł. Do tego, okolice Parku Narodowego Mount Cook należą do tzw. Dark Sky Reserve, czyli Parku Ciemnego Nieba. Jest to jedno z najciemniejszych miejsc na świecie, a co za tym idzie, jest idealne do obserwacji gwiazd. Całe szczęście – pogoda była po naszej stronie. Idealnie bezchmurne niebo pozwoliło nam wyjść w nocy i obserwować coś, czego nigdzie indziej nie widzieliśmy. Całe niebo zasłane gwiazdami. Udało mi się zrobić dwa całkiem niezłe nocne zdjęcia (chociaż ekspertem w tym zakresie nie jestem).

Park Narodowy Mount Cook Park Narodowy Mount Cook

Jezioro jak z Photoshopa.

Następnego dnia (oczywiście nie wyspaliśmy się, przez patrzenie w gwiazdy pół nocy), ruszyliśmy w stronę wejścia do Parku Narodowego Mount Cook. Droga do Parku wiedzie obok jeziora Pukaki, które absolutnie urzeka pięknym kolorem. Żeby ten kolor zobaczyć potrzebne jest jednak słońce i to takie świecące wysoko. Tylko wtedy uda się zobaczyć ten odcień. Szczęście nam sprzyjało i jechaliśmy tamtędy w samo południe bezchmurnego dnia. Jezioro ciągnie się przez kilkadziesiąt kilometrów i jest tak piękne na całej swojej długości 🙂

Park Narodowy Mount Cook Park Narodowy Mount Cook Park Narodowy Mount Cook Park Narodowy Mount Cook Park Narodowy Mount Cook

Ta duża ośnieżona góra na ostatnim zdjęciu to właśnie Mount Cook. Jest to najwyższa góra w Nowej Zelandii (3 724 m) i nie tak łatwo na nią wejść. My wybraliśmy dla siebie trasę 3-4 godzinną, z której najlepiej widać Cooka i okolice. Trasa ta nazywa się Hooker Valley Track i jest jedną z najpopularniejszych tras w tym Parku. Ludzi jak na warunki nowozelandzkie było faktycznie sporo, ale nie przeszkadzało nam to w chłonięciu pięknych widoków 🙂 Hooker Valley Track to prosta trasa, każdy spokojnie da radę ją przejść.

Park Narodowy Mount Cook

Droga do Parku Narodowego Mount Cook

Park Narodowy Mount Cook IMG_4298 IMG_4304 IMG_4307 IMG_4309 IMG_4322 IMG_4323 IMG_4334 IMG_4327 IMG_4326 IMG_4342IMG_4962

Ostatnie zdjęcie zostało zrobione zza szyby centrum alpinistycznego Edmunda Hillary’ego. Ten pan był Nowozelandczykiem i pierwszym zdobywcą Mount Everestu. Trenował do tej wyprawy właśnie tutaj – na górze Cooka.

Piękne Tekapo.

Po naszej trasie pojechaliśmy powoli w stronę naszego noclegu w tym samym miejscu co poprzednio. Zatrzymaliśmy się jeszcze na dłużej przy jeziorze Tekapo – kolejnej piękności. Obok jeziora stoi chyba najsłynniejszy kościółek w Nowej Zelandii, Church of the Good Shepherd, czyli kościół dobrego pasterza.

IMG_4965 IMG_4971 IMG_4973 IMG_4976 IMG_4986 IMG_5006

Ten dzień był jednym z lepszych pod względem widoków. Niesamowite Południowe Alpy zrobiły na nas ogromne wrażenie po raz kolejny 🙂

Skacząca niespodzianka.

Po drodze do noclegu spotkała nas jeszcze jedna niespodzianka na drodze… Kilka metrów przed samochodem na drogę wyskoczył nam mały…kangurek. Tak, właśnie. Przecieraliśmy oczy ze zdumienia:) Na szczęście zatrzymał się na poboczu i dał sobie zrobić zdjęcie, więc mamy dowody:)

Tak zakończyliśmy pierwszy dzień w tej okolicy. Następnego dnia wracaliśmy znowu pod samego Cooka, tym razem żeby zobaczyć to miejsce z nieco innej perspektywy… A z jakiej, zobaczycie w następnym wpisie 🙂